Jesper Chrone

Kandidat KV21 - Hjørring kommune

Jeg vil gerne være Venstres mand I lokalområdet.

Der er masser af muligheder I vores dejlige lokale områder I Hjørring kommune, vi skal bare forstå at udnytte mulighederne I samarbejde med dem som bor lokalt.

Lidt om mig

Jeg er født i 1963. Har været gift med Helle siden 1994. Helle er social og sundhedshjælper på Vellingshøjcentret i Hjørring. Vi har sammen 2 piger på 24 og 25 år, 2 børnebørn på 1 og 3 år. Vi bor i dejlige Lendum, hvor vi byggede hus for 23 år siden.

Uddannelse og arbejde

Jeg er udlært murer og kloakmester hos Thomas Nielsen og søn, hvor jeg arbejdede i 18 år.

Jeg blev i 1999 ansat som salgskonsulent hos 4K Beton i Hjørring. Jeg har siden 2011 været ansat som salgs og teknisk konsulent hos MasterBulidersSolutions hvor jeg er ansvarlig for salg til betonværker og elementfabrikker samt entreprenører i Nord og Midtjylland, virksomheden er amerikansk ejet og hjemmehørende i Rødekro.

Fritiden

Jeg blev den 25. marts 2021 valgt som formand for Venstre i Lendum.

Jeg er bestyrelsesmedlem i LUGIs venner, som står for halfesten med Kandis og Bjørn og Okay hvert år i april.

Spiller lidt fodbold i Lendum og om vinteren tager jeg gerne på skiferie i Østrig med familie og venner

Politik

Jeg vil gerne være Venstres mand I lokalområdet.

Jeg vil arbejde for at samle Hjørring kommune under et, uanset om man bor I Stenhøj, Astrup Lendum, Tårs Hirtshals eller en af Hjørring kommunes mange dejlige byer, alle skal føle sig som en del af Hjørring kommune og have de samme muligheder uanset hvor man bor.

Man skal selvfølgelig have mulighed for at kunne bo I sit lokalområde hele livet, hvis det er det man ønsker.

Ligeledes skal vi forsøge at holde liv I de små skoler, byerne har brug for skolerne, for at kunne tiltrække nye tilflytter. I det hele taget skaber, skoler sportspladser og plejehjem det liv I byerne som ingen af os kan undvære. Jeg vil arbejde for at der bliver holdt liv I skoler, plejehjem, institutioner, sportspladser og handel I lokalområderne.

Hjørring kommunes areal består af 943 KM2, hvoraf Hjørring by fylder 14 KM2. Vi skal sørge for at Hjørring kommunes midler bliver fordel ligeligt uanset hvor man har valgt at bo.